Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

W końcu po europejsku na sudeckich stokach

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Podczas gdy narciarze i snowboardziści przygotowują sprzęt do zbliżającej się zimy, właściciele ośrodków pracują nad uatrakcyjnieniem oferty. Ostatnim efektem ich starań jest program SudetySKI. Karnet, który pozwala skorzystać z  trzech najważniejszych ośrodków narciarskich Sudetów jest już dostępny.
W końcu po europejsku na sudeckich stokach

W końcu po europejsku na sudeckich stokach
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

SudetySKI to wspólna inicjatywa trzech popularnych ośrodków narciarskich. Czarna Góra oraz Winterpol Karpacz i Winterpol Zieleniec połączyły swoje siły, oferując klientom jeden karnet umożliwiający szusowanie po ponad 20 km sudeckich tras. Tym samym, wzorem największych ośrodków w Alpach i Dolomitach, polscy zarządcy stacji narciarskich zaczęli wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów. – Pomysł połączenia ofert kilku ośrodków starałem się wprowadzić w życie już od kilku lat. Jednak poszukiwania zainteresowanych tym rozwiązaniem szły dość opornie. Na szczęście nasi koledzy z Winterpolu również dobrze rozumieją zasady działania współczesnego rynku turystyki zimowej i nie mieliśmy problemu z namówieniem ich do współpracy, której efektem jest uruchomiony w tym roku karnet SudetySKI – mówi Arkadiusz Kitkowski, kierownik ośrodka w Czarnej Górze. Trwają rozmowy z kolejnymi ośrodkami i prawdopodobnie jeszcze w tym sezonie do SudetySKI dołączą kolejne stacje – dodaje główny inicjator projektu.

Dzięki kooperacji ośrodków, miłośnicy nart i snowboardu będą mogli skorzystać z nowoczesnej infrastruktury w postaci 13 wyciągów i 7 kolei linowych (w tym 2 podgrzewanych kanap wyposażonych w osłony chroniące przed śniegiem i wiatrem), świetnie przygotowanych, naśnieżanych i często oświetlanych tras o różnym stopniu trudności (w tym 4 trasy z homologacją FIS) czy dwóch profesjonalnych snowparków. Oprócz tego, właściciele karnetu SudetySKI mogą cieszyć się zniżkami w punktach gastronomicznych, szkołach narciarskich, wypożyczalniach sprzętu czy lokalnych atrakcjach turystycznych, takich jak Jaskinia Niedźwiedzia czy Aquapark. – SudetySKI to nie tylko wspólny karnet. To płaszczyzna porozumienia pomiędzy zarządcami resortów i możliwość lepszej promocji naszego regionu. Wciąż niestety musimy się mierzyć się z mylnym przeświadczeniem, że w Czechach jest lepiej i taniej. Tymczasem poziom oferowanych usług jest taki sam, natomiast ceny po naszej stronie granicy są zdecydowanie niższe, nie biorąc nawet pod uwagę kosztów dojazdu – przekonuje Grzegorz Głód, Specjalista ds. marketingu i sprzedaży w Winterpolu. – Dlatego cały czas inwestujemy w rozwój ośrodków. Dzięki połączonym siłom, jesteśmy w stanie zaoferować miłośnikom śnieżnego szaleństwa znacznie więcej i dać kolejne powody do częstszego odwiedzania rodzimych ośrodków. Wszyscy na tym skorzystamy – dodaje pan Grzegorz.

Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce mamy ponad 7 mln narciarzy i snowboardzistów, a popularność sportów zimowych wciąż rośnie, tego typu inicjatywy mają szansę w niedługim czasie stać się bardziej popularne. – W Polsce wciąż niestety w znacznej mierze panuje myślenie z poprzedniej epoki. Swoisty „izolacjonizm” ośrodków nie wyszedł na dobre naszej branży turystyki zimowej. Teraz na szczęście obserwujemy pewną odwilż, jednak wiele jest jeszcze w tej kwestii do zrobienia. Liczymy, że SudetySKI pokaże wielu naszym kolegom, że warto działać wspólnie, podnosząc jakość usług i atrakcyjność naszego regionu – przekonuje Arkadiusz Kitkowski.


rtr



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl