Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Jelenia Góra
Remont al. Wojska Polskiego. Jak najlepiej go omijać? Sprawdziliśmy to

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Choć prace prowadzone przy przebudowie al. Wojska Polskiego weszły niedawno w kolejną fazę, to nie da się ukryć, że do zakończenia tej inwestycji pozostało jeszcze trochę czasu. Mieszkańcy Jeleniej Góry będą bowiem musieli liczyć się z utrudnieniami w ruchu do grudnia 2020. Jak sobie z nimi radzić? Jak poruszać się samochodem w tej okolicy?
 Remont al. Wojska Polskiego. Jak najlepiej go omijać? Sprawdziliśmy to

 Remont al. Wojska Polskiego. Jak najlepiej go omijać? Sprawdziliśmy to
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Ruch w pobliżu prowadzonych prac wzięli pod lupę specjaliści z firmy Yanosik oraz belgijskiego Be-Mobile. Wykorzystali do tego platformę Flow Check, która na podstawie próbek GPS pozwala analizować płynność przejazdu w konkretnych punktach miasta.

- Miesięcznie przetwarzamy ok. 50 mld próbek GPS, które umożliwiają nam analizowanie ruchu pod wieloma względami. Dzięki nim możemy np. znaleźć najszybszą opcję przejazdu z punktu A do punktu B - wyjaśnia Jakub Wesołowski z firmy Yanosik.

Taką właśnie analizę specjaliści z Yanosika oraz Be-Mobile zdecydowali się przygotować dla mieszkańców Jeleniej Góry. Chcieli sprawdzić jaką drogę alternatywną, dla remontowanej al. Wojska Polskiego, powinni wybrać kierowcy, aby najszybciej dotrzeć do swojego miejsca docelowego.

- Na potrzeby tej analizy wyznaczyliśmy dwa punkty: początkowy i końcowy. Za ten pierwszy przyjęliśmy budynek Sądu Rejonowego znajdujący się przy ul. Mickiewicza. Za ten drugi natomiast - Stadion Miejski. Między tymi miejscami poprowadziliśmy dwie trasy - każda z nich omijała remontowaną al. Wojska Polskiego - wyjaśnia Jacek Saczuk z Be-Mobile.

Pierwsza trasa prowadziła przez ul. Wolności, ul. Podwale, ul. Kilińskiego i ul. Drzymały. Druga natomiast omijała remont al. Wojska Polskiego z drugiej strony - wiodła przez ul. Norwida, ul. Chełmońskiego, ul. Sudecką, ul. Nowowiejską, ul. Bartka Zwycięzcy oraz ul. Wincentego Pola.

Analizę ruchu na tych trasach wykonano w dniach 12-23 października w godz. 6:00-9:00. W badaniu tym nie uwzględniono jednak przejazdów weekendowych.

- Zawężenie analizy wyłącznie do dni roboczych oraz konkretnego przedziału czasowego pozwoliło nam na uzyskanie miarodajnych wyników. Dzięki temu jesteśmy w stanie ocenić, jak wygląda płynność przejazdu w porannym szczycie komunikacyjnym, kiedy to mieszkańcy Jeleniej Góry przemieszczają się między domem a miejscem pracy - wyjaśnia Wesołowski.

Na wykresie przedstawiającym wyniki analizy widać jednoznacznie, że najlepszą opcją przejazdu z Sądu Rejonowego na Stadion Miejski jest trasa prowadząca przez ul. Podwale.

- Niezależnie od godziny wyjazdu, przejazd przez ul. Podwale zawsze będzie szybszy. W pewnych momentach, co doskonale widać na wykresie, można zaoszczędzić nawet 2 minuty drogi, co przy trasie o długości ok. 3 km na pewno będzie odczuwalne przez kierowców - zauważa Saczuk.

Wykres ten dostarcza kierowcom jednak nie tylko cennej informacji dotyczącej szybszego wariantu przejazdu. Doskonale prezentuje on również przedziały czasowe, w których przejazd staje się mniej płynny.

- Widać doskonale, że niezależnie od wybranej trasy, czas przejazdu wydłuża się znacząco około godz. 8:00. Wówczas trasa, która wczesnym rankiem może trwać niecałe 4 minuty, po godzinie 8:00 może zająć nawet prawie 8 minut - mówi Jakub Wesołowski z firmy Yanosik.

Informacje zebrane przez Yanosik i Be-Mobile to wartościowe informacje dla kierowców, jednak nie tylko dla nich. Czerpać z niej korzyści mogą również władze miast czy operatorzy dróg.

- Dane dotyczące płynności przejazdu w poszczególnych punktach miasta pozwalają nie tylko na monitorowanie ruchu, ale mogą także być pierwszym krokiem do podejmowania działań w celu jego usprawnienia. To natomiast może prowadzić do tworzenia tzw. Smart City, czyli miasta wykorzystującego nowoczesne technologie do zwiększenia wydajności infrastruktury miejskiej - komentuje Jacek Saczuk z Be-Mobile.


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 25 kwietnia 2024
Imieniny
Jarosława, Marka, Wiki

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl