Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wrocław
Drugi etap budowy tramwaju na Popowice

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
- W ramach tego zadania wybudujemy łącznie 3,1 km torowiska, a pamiętając także o innych użytkownikach, wykonamy również nowe drogi dla rowerzystów, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
 Drugi etap budowy tramwaju na Popowice

 Drugi etap budowy tramwaju na Popowice
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć. Drugi etap budowy tramwaju na Popowice
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć. Drugi etap budowy tramwaju na Popowice
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Co nowego powstanie w ciągu dwóch lat na Popowicach?

W ramach tego zadania wybudowane zostaną odcinki trasy tramwajowej od ul. Jagiełły do Młodych Techników oraz od Starogroblowej do Milenijnej. Powstanie 3,1 kilometra nowego torowiska – w tym 1,45 km zielonego nawiązujące do tego, które prowadzi już w stronę Kozanowa.

Decyzje w sprawie linii, które miałyby jeździć trasą na Popowicach zostaną podjęte po konsultacjach społecznych. Będą one związane ze zmianą siatki połączeń komunikacyjnych w mieście.

Ta inwestycja to nie tylko tramwaj. W ramach zadania przebudujemy 1560 metrów ulic, dziesięć skrzyżowań m.in. ul. Mieszczańskiej, Jagiełły i Dmowskiego, Wejherowskiej i Popowickiej, Popowickiej i Milenijnej, Białowieskiej, Zajęczej i Popowickiej.

4700 metrów nowych dróg dla rowerów, 5220 metrów chodników oraz 590 metrów ciągów pieszo-rowerowych. - Wyposażamy chodniki w linie naprowadzające dla niedowidzących, specjalnie zostaną też oznaczone wiaty oraz miejsca oczekiwania na przystankach – zapewnia Michał Kulicki, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.

W ramach inwestycji przebudujemy też instalacje podziemne m.in. sieć wodociągową, MKT czy energetyczną, wybudujemy stację prostownikową „Szczepin” i zmodernizujemy stację prostownikową „Milenijna”. Aby tramwaj mógł komfortowo przejechać nową trasą: wzmocnimy most Dmowskiego i wybudujemy ważny prawoskręt z ul. Milenijnej w ul. Lotniczą.

Przy stacji kolejowej Wrocław-Popowice powstanie węzeł przesiadkowy dla pasażerów komunikacji miejskiej i PKP. Tam wiadukt jest już gotowy i czeka już na tramwaj.

Obecnie prowadzone są prace przy przebudowie drugiego wiaduktu kolejowego przy ul. Długiej. Dzięki nim tramwaje, samochody i rowerzyści komfortowo przejadą pod tym obiektem. Wiadukt będzie miał 43 metry długości i niweleta terenu została obniżona o 1,5 metra, więc bez problemy zmieści się pod nim tramwaj czy autobus. Na obecnie realizowanym fragmencie przełożone zostało kilkadziesiąt kilometrów kabli niskiego i średniego napięcia, przebudowany został kanał ogólnospławny. Ten odcinek ma być gotowy wiosną przyszłego roku. Jednocześnie prace przy budowie nowej stacji kolejowej Wrocław-Szczepin prowadzi PKP PLK (powstaje ona w sąsiedztwie siedziby ZDiUM przy ul. Długiej).

Podpisane umowy z firmą ProTra Building mają wartość 150 272 583, 29 zł brutto.

Z czego 133,4 mln zł to zakres Gminy Wrocław, 5,2 mln zł zakres MPWiK, a 11,6 mln zł wyłożą deweloperzy i dzięki współpracy z nimi zostanie przebudowana część skrzyżowań w ramach inwestycji.

Tramwaj na Popowice na obecną chwilę kosztuje 222,70 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana przez Unię Europejską kwotą 75,7 mln dla zakresu Gminy Wrocław. Zakończenie budowy jest planowane w 2022 roku.


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 18 kwietnia 2024
Imieniny
Apoloniusza, Bogusławy, Go?cisławy

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl