Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wrocław
Tutoring – szansą dla szkoły

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W siedzibie ALA Autorskich Liceów Artystycznych i Akademickich we Wrocławiu, miała miejsce kolejna konferencja „Tutoring szkolny – wychować człowieka mądrego”. Jej organizatorami, podobnie jak w przypadku pierwszej, byli Instytut Tutoringu Szkolnego oraz Kurator Oświaty we Wrocławiu.
Tutoring – szansą dla szkoły

Tutoring – szansą dla szkoły
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Tutoring – szansą dla szkoły
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Tutoring – szansą dla szkoły
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Uczestnicy tego wydarzenia, głównie dyrektorzy szkół wszystkich etapów edukacyjnych z obszaru Dolnego Śląska, słuchali i rozmawiali o tym, jak polską szkołę może zmienić tutoring. Praktyczny wymiar tej metody pracy z uczniem został zaprezentowany przez tutorów oraz uczniów szkół ALA, a także przez dyrektora i tutorów ze Szkoły Podstawowej w Mysłakowicach. Naukową perspektywę przedstawił w swym znakomitym wystąpieniu gość specjalny konferencji pani prof. Anna I. Brzezińska z UAM w Poznaniu. W końcowej części konferencji przedstawiciel ITS zaprezentował optymistyczne zarówno w wymiarze statystycznym, jak i jakościowym efekty ogólnopolskiego projektu tutorskiego, który był realizowany w niemal 80 placówkach oświatowych w całej Polsce w latach 2016 – 2018.

Uczestnicy usłyszeli między innymi, że tutoring:

• wspiera rozwój zdolności, predyspozycji, talentów i zainteresowań oraz zmienia sposób uczenia się każdego ucznia,

• prowadzi ucznia do odpowiedzialności za swoje działania, które sam wyznacza, określając cel i planując ich skuteczną realizacje przy wsparciu tutora,

• zmniejsza ryzyko podejmowania przez ucznia zachowań ryzykownych, ponieważ pozwala mu na koncentrację uwagi na rozwoju własnych mocnych stron,

• kreuje model relacji pomiędzy podmiotami społeczności szkolnej, którego podstawą są dialog, uważność na potrzeby drugiego człowieka, poszanowane jego godności, szacunek i partnerskie współdziałanie,

• jest naturalną pracą i powinnością nauczycieli, co uświadamiają sobie oni wraz z nabywanymi kompetencjami tutorskimi.

Tak przedstawione myślenie o szkole i powinnościach nauczycielskich sprzyja budowaniu wzajemnie dobrych relacji. Dali temu zresztą wyraz uczestnicy konferencji zadając pytania tutorom i uczniom oraz dzieląc się swoimi refleksjami. Również Kurator Oświaty we Wrocławiu pan Roman Kowalczyk wyraził swoje uznanie dla autorów tej koncepcji pedagogicznej oraz tych, którzy ją skutecznie i z dużym powodzeniem wdrażają, a także podziękował uczestnikom za zainteresowanie tutoringiem i poszukiwanie nowatorskim rozwiązań edukacyjnych.

Skoro więc obie konferencje oraz zaprezentowane efekty ogólnopolskiego projektu tutorskiego pn. Wychować Człowieka Mądrego” potwierdzają, iż tutoring może uczynić uczniom, nauczycielom i szkole tak wiele dobrego, można żywić nadzieję, że metoda ta będzie, przy wsparciu władz oświatowych, promowana i upowszechniana. Dotychczasowe doświadczenia, a także kapitał intelektualny i kadrowy Instytutu Tutoringu Szkolnego nadają tej nadziei realny kształt.


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 18 kwietnia 2024
Imieniny
Apoloniusza, Bogusławy, Go?cisławy

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl