Nie ma nic gorszego, jak przypadek. Wielu przedsiębiorców daje się uwieść opinii, że w social media każdy może osiągnąć sukces, bo wystarczy pisać, postować, umieszczać zdjęcia czy video. Niestety, coraz częściej ulegają oni tej opinii i kończy się na kryzysach w social media, kiepsko dobranej komunikacji, błędnie obranymi kanałami i.. totalnym fiaskiem. Trochę szkoda, ponieważ przy dobrym pomyśle, wszystko może jednak pójść.. dobrze. Jak?
Zaplanuj swoją obecność w social media
Przede wszystkim trzeba spojrzeć na swój biznes i zastanowić się - kim jest nasz klient? Gdzie dokładnie go znajdziemy? Prowadząc sprzedaż B2B, raczej nie będziemy szukać firm do współpracy na snapchacie czy kierując gadżety dla nastolatków - na linkedinie? Tak! Social media nie ogranicza się wyłącznie do twittera, facebooka i instagrama, o ile potrafimy robić dobre zdjęcia. O zabranie głosu poprosiliśmy osobę, która pracuje w agencji reklamowej, której oferta jest dostępna na stronie www.aplanmedia.pl.
"Klient musi zdawać sobie sprawę, że czasami lepiej dobrać jeden kanał i sukcesywnie go rozwijać w zgodzie z motto marki, przekonywać odbiorców do siebie i zwiększać zasięgi, niż być wszędzie z tym samym komunikatem. Często ulegamy złudnej opinii, że trzeba być wszędzie, a nie jest to do końca prawda. Należy być właśnie tam, gdzie znajduje się nasz klient, a przecież na świecie nie ma jeszcze tak uniwersalnego produktu czy usługi, że będzie dedykowana każdemu, kto oddycha tym samym powietrzem."
Konsekwencja i dobry plan to podstawa
Mając już zaplanowaną obecność w dobranym przez nas kanale social media, trzeba dostosować sposób komunikowania się. Od formy osobowej i tego, jak będziemy zwracać się z komunikatami, po szatę graficzną, strategiczne słowa, pożądane wiadomości czy nawet być gotowym na wybuch niezaplanowanego kryzysu. Następnie konsekwencja, praca i cierpliwość, a marka będzie rosła z popularnością, zdobywając nowych klientów i zapadając im w świadomość. Przecież o to chodzi, prawda?
Dlatego jak widać, choć social media są kopalnią, niekończącą się przygodą, lepiej podejść do tematu ostrożnie i z planem. Tylko on sprawi, że będziemy wyróżniać się na tle innych marek, które przypadkowo założyły konto i do końca nie wiedzą, co dalej z nim zrobić.