Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk


Na jakich kanałach social media, warto być obecnym?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Każdy, kto prowadzi dowolny biznes wie, że duża część sprzedaży odbywa się poprzez internet. Jest on wszechobecny, a tym samym, bardzo łatwo można wypromować swoje produkty bądź usług, niskim nakładem pieniężnym i wysiłkiem. Jednak, trzeba też zdawać sobie sprawę, że choć możliwości, jak i kanałów jest całkiem sporo, to trzeba wszystko zrobić z pomysłem, planem, od początku do końca.. przemyślanie.
Na jakich kanałach social media, warto być obecnym?

Nie ma nic gorszego, jak przypadek. Wielu przedsiębiorców daje się uwieść opinii, że w social media każdy może osiągnąć sukces, bo wystarczy pisać, postować, umieszczać zdjęcia czy video. Niestety, coraz częściej ulegają oni tej opinii i kończy się na kryzysach w social media, kiepsko dobranej komunikacji, błędnie obranymi kanałami i.. totalnym fiaskiem. Trochę szkoda, ponieważ przy dobrym pomyśle, wszystko może jednak pójść.. dobrze. Jak?

Zaplanuj swoją obecność w social media

Przede wszystkim trzeba spojrzeć na swój biznes i zastanowić się - kim jest nasz klient? Gdzie dokładnie go znajdziemy? Prowadząc sprzedaż B2B, raczej nie będziemy szukać firm do współpracy na snapchacie czy kierując gadżety dla nastolatków - na linkedinie? Tak! Social media nie ogranicza się wyłącznie do twittera, facebooka i instagrama, o ile potrafimy robić dobre zdjęcia. O zabranie głosu poprosiliśmy osobę, która pracuje w agencji reklamowej, której oferta jest dostępna na stronie www.aplanmedia.pl.

"Klient musi zdawać sobie sprawę, że czasami lepiej dobrać jeden kanał i sukcesywnie go rozwijać w zgodzie z motto marki, przekonywać odbiorców do siebie i zwiększać zasięgi, niż być wszędzie z tym samym komunikatem. Często ulegamy złudnej opinii, że trzeba być wszędzie, a nie jest to do końca prawda. Należy być właśnie tam, gdzie znajduje się nasz klient, a przecież na świecie nie ma jeszcze tak uniwersalnego produktu czy usługi, że będzie dedykowana każdemu, kto oddycha tym samym powietrzem."

Konsekwencja i dobry plan to podstawa

Mając już zaplanowaną obecność w dobranym przez nas kanale social media, trzeba dostosować sposób komunikowania się. Od formy osobowej i tego, jak będziemy zwracać się z komunikatami, po szatę graficzną, strategiczne słowa, pożądane wiadomości czy nawet być gotowym na wybuch niezaplanowanego kryzysu. Następnie konsekwencja, praca i cierpliwość, a marka będzie rosła z popularnością, zdobywając nowych klientów i zapadając im w świadomość. Przecież o to chodzi, prawda?

Dlatego jak widać, choć social media są kopalnią, niekończącą się przygodą, lepiej podejść do tematu ostrożnie i z planem. Tylko on sprawi, że będziemy wyróżniać się na tle innych marek, które przypadkowo założyły konto i do końca nie wiedzą, co dalej z nim zrobić.


MR



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl