Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Środa Śląska
Po rekord przez Środę

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
45WE - nowy Impuls Kolei Dolnośląskich, jeden z jedenastu, które trafiły do KD z nowosądeckiego Newagu, ustanowił nowy rekord przejazdu z Legnicy do Wrocławia - oczywiście przez Środę Śląską.
Po rekord przez Środę

Szybciej niż Latający Ślązak

W niedzielę 26 listopada pokonał tę trasę w czasie 31 minut. Przejazd odbył się w ramach festynu rodzinnego połączonego z obchodami Święta Kolejarza w Legnicy. Z możliwości udziału w przejeździe specjalnym skorzystało około pięciuset osób. Dwa połączone pięcioczłonowe składy (każdy długości stu metrów) przemknęły przez stację PKP Środa Śląska, krótko po południu.

- To był dosłownie moment od chwili, kiedy się włączył sygnał dźwiękowy na małym przejeździe w Szczepanowie. Kilka, czy kilkanaście sekund i biało-żółty (z czarną falką) nowy Impuls przeleciał jak wielka torpeda. Nie było nawet czasu żeby sięgnąć po aparat – relacjonuje obserwator niedzielnego przejazdu po kolejowy rekord.

Podwójny skład Kolei Dolnośląskich jechał z prędkością 160 km/h, a więc maksymalną dopuszczalną na tym odcinku zmodernizowanej linii kolejowej między Legnicą a Wrocławiem. Warto dodać, że do tej pory rekord należał do przedwojennego spalinowego zespołu trakcyjnego „Latający Ślązak”, który ten odcinek pokonywał w trzydzieści sześć minut.

Szansa na Regio Express?

- Stan infrastruktury kolejowej w naszym regionie, między innymi dzięki inwestycjom zarządu województwa, stale się polepsza, przez co Dolnoślązacy mogą podróżować coraz szybciej. Świadkami tego byliśmy właśnie w ostatnią niedzielę – podkreśla Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego. – Mam nadzieję, że wspólnie z PKP PLK uda nam się jeszcze przyśpieszyć i zejść poniżej granicy trzydziestu minut

Na razie to tylko przejazd testowy, ale nie jest wykluczone, że za rok na trasie będą uruchomione pociągi w kategorii Regio Express.

- Planujemy w przyszłości uruchomienie między miastami połączenia na zasadzie Regionalnego Expresu, który połączy je w trzydzieści minut. Nie stanie się to jednak jeszcze w tym rozkładzie jazdy – mówi Piotr Rachwalski, prezes zarządu Kolei Dolnośląskich. – Od nowego rozkładu jazdy pociągi pokonają 65-kilometrową trasę Legnica-Wrocław w czterdzieści cztery minuty. Pozostałym zatrzymującym się na każdej stacji zajmie to około pięćdziesięciu minut.

Nowy rozdział historii

- Prowadzenie takiego pociągu to naprawdę wielka przyjemność. Kiedy tylko dowiedziałem się, że będę miał okazję uczestniczyć w tym przejeździe poczułem radość. Mogę śmiało powiedzieć, że w niedzielę napisaliśmy nowy rozdział historii kolei dolnośląskiej – mówił dla Rynku Kolejowego Łukasz Wolski, jeden z maszynistów KD.

Impulsy 45WE są dłuższe od wykorzystywanych dotychczas, klimatyzowane i w pełni niskopodłogowe, co ułatwi korzystanie z nich osobom starszym i niepełnosprawnym. Posiadają fotele z regulowanymi oparciami, pod którymi znajdują się gniazda zasilania i porty USB umożliwiające ładowanie np. telefonów czy tabletów. Pociągi są wyposażone w WiFi.


(oprac. j.l. – na podstawie www.rynek.kolej



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl